Katré bränd sai alguse kirest lapitöö vastu, lapitehnika viis Katre Arula autoritehnikate välja töötamiseni. Katre Arula ei järgi suuri trende, tema bränd on omaette energiaga, pidevalt kasvav, arenev ning jätkusuutlik. Katré on oma brändile loonud täiesti oma DNA, mis annab tema toodetele suure lisaväärtuse. Taaskasutus, vana disainimine uueks ning jääkide kasutamine on kõik aspektid, mida Katré enim disaintooteid luues hindab.
Tänapäeval, kus tarbimine on suur ja mood kiire, hindavad üha rohkemad inimesed ajatut, kvaliteetset ning peenetundelist disaini. Igal hooajal mitmes stiilis uute aksessuaaride ning riiete ostmine ei ole hea ei rahakotile ega keskkonnale. Seetõttu peab Katré näiteks kottide tegemisel silmas multifunktsionaalsust ning kvaliteeti – ühte kotti saab kanda 3 moodi, soovi korral vahetada rihmade värve ning seeläbi sobitada seda erinevate stiilide juurde.
Katré disain on leidnud tee inimeste südamesse ja koha linnapilti. Aksessuaar, mis sobitub inimeste elustiili, vajaduste ja soovidega, saab kiiresti kandjate lemmikuks.
Katré eesmärk on luua ajatut Eesti disaini, mis sobiks ehtima kõiki, olenemata soost ja vanusest.
Katré disainkotid on saanud meistri puudutuse, sest kõik eksemplarid valmivad Põltsamaal käsitööna.
Minuga on kogu aeg mõte asjade taaskasutamisest kaasas käinud, sest minu ema on tohutu taaskasutaja.
Kuidas mina taaskasutusega tegelen on see, et valmistan mööblivabriku jääkidest käekotte, seljakotte ja ma kunagi ei taha teha asju lihtsalt tegemise pärast. Ma kogu aeg mõtlen selle peale, et kui mingisuguse asja valmis teen, siis seda peab kellelgi vaja olema. Sellise põhimõttega oma äri ja ettevõtlust olengi ehitanud.
Miks ma kasutan mööblivabriku jääke on see, et muidu need läheksid prügimäele, aga mina päästan nad prügimäelt ja teiseks on need nii vastupidavad, et sobivad väga hästi kottide valmistamiseks.
Pea iga disain ja kott on omanäoline, sest mööblikanga tükid, millest kotid valmivad, ei ole alati samasugused.
Mitmedki kliendid on “kurtnud”, et kott ei kipu kuluma!
Meistrid on läbi ajaloo olnud oma töö valmimise protsessi juures hingega sees ning peensusteni kõigega kursis. Looming nõuab ideid ja oskuseid, et disaintooted päriselt ellu kutsuda. Tänapäeval on harukordne olukord, kus disainer on algusest lõpuni ise toote taga, sest nii on raskem toota suuri koguseid. Katre Arula bränd rõhub siiski meistri puudutuse erilisusele ning piiratud, kuid eksklusiivselt valmivate toodetele, kus disainer on algusest lõpuni ise loominguga koos.
Alustades algusest – ideede arenguks ka hitt-toodete sünniks on vaja korduvaid katsetusi, lahenduste otsimist ja avastusi. Et jõuda 3in1 kottide läbimõeldud lõpplahenduseni, kulus samuti aega ja nuputamist. Loominguks ammutab Katre inspiratsiooni oma perest, ajaloost, rahvakunstist ja ajatust disainist. Kuula lähemalt inspiratsiooni leidmisest ja muust Põltsamaa Raadio saatest “Omakandi jutud”, kus Katre Arula käis rääkimas osas “Kõrgmood kodulinnas.”
Ideed viivad näidiste, jooniste ja esimeste katsetusteni. Materjali valib Katre samuti alati ise, kottide puhul on selleks mööblikanga jäägid, ka kollektsioonide loomisel vaatab ta esmalt üle oma “varud” ja ümbertöödeldavad riided, kanga poest ostmine on pigem haruldane, kuid kui osta, siis saab see ka viimse tükini ära kasutatud. Kuna Katre loomingus põhineb praktiliselt kõik taaskasutusele, on eeltöö, asjade valmistamine ning disainimine ka selle võrra keerukam – tükkidest kokku panna on keerukam kui lihtsalt valmis kangast lõigata. Tänu sellistele tehnikatele saab väikeste sammude abil planeedile head teha ning moodi “aeglustada”.
Katre Arula on loonud Põltsamaa Lossihoovi oma maailma – Katre Arula Meistrikoja, mis koosneb esinduskauplusest ja stuudiost. Tooted valmivad esinduskaupluse tagaruumis peituvas stuudio-töötoas. Lisaks õmblemisele, loomisele ja disainimisele hoiab Katre siin enda varasemat loomingut, kollektsiooni vanadest kääridest ja töövahendeid, müüb autoriloomingut ning riputab seintele fotonäitusi uutest kollektsioonidest.
Nii saavadki ideedest lõpptooted ning seda mitte kuskil kaugel ja läbi teiste, vaid siin samas, koduses stuudios, Katre enda käte ja mõtete läbi.
Kuidas saavad mustrid Katré kottidele? Kas need on tikitud?
Katré autoritehnika – KINDAKIRJATEHNIKA ehk PIKSELTEHNIKA on Katre Arula poolt välja mõeldud ning arendatud ainulaadne, täpsust, hoolt ja aega nõudev käsitöötehnika. Uudne tehnika võimaldab luua omanäolisi tekstiilesemeid. Tehnika on inspireeritud kindakirjadest ja lapitöötehnikatest ning kujutab endast mitmetest kangakihtidest moodustatavat mustrit. Kõik mustrimotiivid on käsitsi lõigatud, triigitud aluskangale, kaetud omakorda läbipaistva kangaga ning lõpuks on kõik kihid omavahel läbi õmmeldud. Õmblused kindlustavad toodetele kantavuse ning neid on võimalik hooldada ja pesta. Tooteperekonda kuuluvad mitmesugused rõivad, käekotid, seljakotid, helkurid, rihmad, vööd jne. Pikseldades valminud tooteid kandes võite kindel olla, et kannate midagi väga erilist.
Alates 2015 aastast kannavad Katré kindakirjatehnikas ehk pikseltehnikas tooted märgist TUNNUSTATUD EESTI KÄSITÖÖ. lõpptooted ning seda mitte kuskil kaugel ja läbi teiste, vaid siin samas, koduses stuudios, Katre enda käte ja mõtete läbi.
Vaata ka Katré kollektsioone
Vaata lisaks: folkart.ee
Katré autoritehnika – PEIDUNÖÖBITEHNIKA on Katre Arula poolt loodud võimalus vanade nööpide taaskasutamiseks. Tehnika võimaldab jäljendada rahvuslikke ehteid. Sõled ja helmekeed moodustuvad mitmete kangakihtide vahele käsitsi õmmeldud nööpidest ja vildidetailidest. Tehnika on inspireeritud Setu ehetest. Iga peidunööbitehnikaga kaunistatud toode on eriilmeline ja isikupärane, nende loomiseks on kulunud palju aega ja hoolt.
Alates 2018 aastast kannavad peidunööbitehnikas tooted märgist TUNNUSTATUD EESTI KÄSITÖÖ.
Vaata ka kollektsiooni ”Sõlelugu”
Vaata lisaks: folkart.ee
Vildirooside valmistamine sai alguse juba 2005 aastal, kui klient soovis villase kostüümi reväärile kaunistust. Võtsin kostüümi kangast riba ja proovisin sellest midagi vormida. Kuna sel ajal armastasin rõivaid kaunistada diagonaalribadega, neid vertikaalselt ja spiraalselt tootele õmmeldes, siis proovisin seda ka villase materjaliga. Tavaliselt karvastasin kaunistuseks õmmeldud diagonaalribad, ehk siis kasutasin hargnevaid kangaid. Villane vanutatud kangas aga ei hargnenud. Tuli uus lahendus leida. Esimesed katsetused meenutasid pigem võilille, sealt edasi hakkasid kujundid roosi meenutama. Kastsetused lõppesid, kui saavutasin sellise roosi kuju, nagu tänaseni kasutan. Juba 2006 aastal valmisid esimesed vildiroosidega kotid, 2022 lõin villastest mööblivildi kangajääkidest rõivakollektsiooni “Höbevillane” Estoninan Fashion Festivali OmaMood filmile. Kollektsioon pälvis eriauhinna.
Alates 2022 aastast kannavad vildiroositud tooted märgist TUNNUSTATUD EESTI KÄSITÖÖ.
Vaata ka kollektsiooni ”Hõbevillane”
Vaata lisaks: folkart.ee
Eesti käsitöö
Ütleme, et see on käsitsi valmistatud, kuid tegelikult tuleb see südamest.
Jätkusuutlikkus
Mood, aga aeglane. Ela paremini vähemaga, mis kestab kauem.
Ainulaadsus
Pea iga kott on omanäoline, sest mööblikanga tükid, millest kotid valmivad, ei ole alati samasugused.
Funktsionaalsus
Vastupidavad materjalid, niiskuskindel, mustust hülgav, helkiv muster.
Lossi 1a, Põltsamaa, Eesti
Avatud kokkuleppel
info@katrearula.com
Vastame E-R 10-18
+372 5513 147
©2024 - Triinu Arula & Katre Arula. Kõik õigused kaitstud.